8.10.09

Bilim Teknik ve Ötesi Köşesi

Söz sanatlarını başlıklara kadar taşıyan büyük üstâd memedabinizden kucak dolusu sevgiler. Bilim Teknik ve Ötesi isimli haftalık köşeme hoşgeldiniz. Başlıktan da belli olduğu üzere konumuz bilim ve teknikteki son gelişmeler artı gelişmelere getirdiğimiz yorumlar ve getirilmemesi gereken yorumlar. Ötesi de buradan kaynaklanıyor. Yorumlar ötesi oluyor yani biz bilimin ötesine değil köşenin ötesine bakıyoruz. Haşa bilimin ötesine bakacak halimiz yok herhalde. Yaradılış ve inanç açısından bilimi sorgulamamız, ötesine bakmamız: 1.yasak 2.gereksiz. Yüce Rabb'im Allah-ü Teâla bilimi yaratırken bir bildiği vardı mutlâka. Zaten bizim bilgi birikimimizi (bekgraund) göz önüne getirirsek bilimle teknikle uğraşmamız, bu tarz bir köşeye soyunmamız külliyen çok salakça. Bu patinajda emeği geçen herkese teşekkürü borç bilirim.

Bugünkü konumuz erkeklerde kişisel bakım, istenmeyen tüylerle başa çıkma yöntemleri ve bu yola baş koymuş teknik ekipman ile kayganlaştırıcı ürünler. Hepimizin bildiği gibi kişisel hijyen ülkemiz erkeklerinin kanayan yarası. Buna parmak basmak ise hepimizin topluma borcu. Ben başladım, bayrağı devredeceğim gençlerin yolu açık olsun.

Kişisel bakım aletlerinin geçtiğimiz yüzyılda katettiği mesafe, yaşadığı evrim bilhassa kayda değer. Ben bunlara hemen iki örnek vererek konuyu derinleştirme ve anlam pekişkenliği sağlama fikrindeyim. Birinci örneğimiz her erkeğin hayata gözünü açtığı andan itibaren kabusu olan usturadır. O ustura (artık her ne kadar kullanılmasa da temsil ettiği operasyon değişmemiştir) oğlan çocuklarının zihninde sûnnetle ta 3-4 yaşındayken eşleşir. Erkeklerin yüzlerine her sabah ustura sürdükleri eski günleri anlamaya çalışın. Veletlikte bu kadar korkulan bir aletle yetişkin yaşlarında mecburen bu derece samimi olan bir millet elbetteki sapık, arsız ve hafif gey olur. Karakteri genetik olarak gevşek olanlar ise kaypak, götoş ve -evet malesef- berduşluğa kadar düşer. Ağır konuşmak istemezdim ama sosyal yapıya getirdiğim bu ince eleştirileri bir bilim adamı ve bakan olarak sizlere sunmak bir nevi benim boynumun borcudur.

Biz yeni nesiller olarak biraz daha şanslıyız. Ustura görmek için berbere gitmemiz gerekir ki erkek berberleri ayrı bir travma konusudur. Bu konuya değinmek için başka bir haftayı beklemek istiyorum, sinirlerim gerildi çok, hassaslaştım. Konuyu dağıtmazsak eğer teknolojide açılan çığırlar sayesinde artık kullan-at, samıraylı, pilli bibrazyonlu, aloe veralı falan bir ton seçeneğimiz oldu. Ama asıl çığır bıçak sayısında yaşandı. Tek bıçaklılarla ne işkence çekmişiz be bilader hatta iki bıçaklılarla da. Ben şahsen 4 bıçaklıların çıkmasına rağmen bir ara model olan 3 bıçaklıları tercih ediyorum. O dördüncüsü hep tahriş ediyor. Ancak içeriden edindiğim bir bilgiye göre bilim adamları yeni bir rakam üzerinde çalışıyorlarmış. Bu rakamın içeriği ve şekli ise tamamen sır.

Fekat araştırmacı bilim adamı ve fahri Fahri olarak ben yine de ev ödevimi yaptım ve bilim adamlarının bizlerden sakladığı yeni ve gizemli rakamı ortaya çıkarmayı başardım. Rakamın hala çalışma ve test aşamasında olduğunu hatırlatırım.

İşte o rakam: Kalın Bört


Şimdilik bu kadar. İkinci bir örnekten bahsetmişim yazının başında ama kim bilir neydi artık. Bir sonraki yazıda tekrar birlikte olalım Laik Türkiyem.

Hiç yorum yok: