10.10.09

Bilim Teknik ve Ötesi Köşesi (2)

Fotoşok Dersleri

Sevgili okuyucularımız ve yazarlarımızın anneleri. Teknolojiyi hayatımızın ödak noktasına yerleştirmeyi görev edindiğimiz "Bilim Teknik ve Ötesi" köşemize tekrar hoş geldiniz. Bugün, son yılların popüler poroğramı Fotoşok’u, hayatımızın anlamını ihtiva ve hatta teşkil eden siyaset ve hamaset alanlarında uygulamayı öğreneceğiz. Ankara Batıfen Bilgisayar Kursları'nda 100 milyona verilen bu dersi, ben size beleş veriyorum. Yanına da hayatınıza anlam katmayı ve ülkemizi daha yaşanılır bir yer kılmayı taahhüt ediyorum hem de.


Örnekli anlatım ve pedagoji konusunda kendime ünlü bilim adamı Murat Bardakçıyan'ı örnek aldığımı daha önce sizlere açıklamıştım. Murat Usta'nın sıtaylını kullanarak Fotoşok'u size öğretemeyen top olsun. Çalışmamızda üstünde çalışacağımız örnek olarak ise hepimizin kanındaki yüce türklük hormon ve aminoasitlerini harekete geçirecek bir ismi ve onun siyasi hareketini seçtim!!!!

Dünya tarihinin İkinci Abdülhamit'ten beri gördüğü en büyük taktisyen, kurmay, komutan, düşünür, silahşör, hatip, hamit, asker, sivil ve siyaset adamı Orhan Pamukoğlu'nu! Rütbesini evinin tozlu raflarına kaldırıp ülke ekonomisini düze çıkarmak için dünyada eşi benzeri görülmemiş detayda bir kalkınma pilanı hazırlayan, doğuştan gelen liderlik özellikleriyle halkın sevgilisi olmuş emekli paşamızdan bahsediyorum. Fotoşokla sofistike dizayn yapmayı, paşamızın, ülke siyaset ve hamasetine yeni bir soluk getiren partisi Hak ve Eşitik Partisinin amblemi üzerinde öğreneceğiz. Öğrenirken de, bu mükemmel amblemi hazırlamanın ne kadar meşakkatli bir iş olduğunu bizzat o yollardan geçerekten anlayacağız.

Ödev: Hak ve Eşitlik Partisi amblemi hazırlamaca
Gereken malzemeler: 50 cm2 mukawwa, 2 adet makas, 1 litre ayran, yarım kilö su böreği, 2 adet fiskos masası
Gereken diğer malzemeler: 1 adet Nasyonel Sosyalist Parti amblemi. 1 adet Gümüşhanespor amblemi, 1 adet Fotoşok programı.
Süre: 10 dakika
Not: Pi sayısını 4 alınız.

İlk Adım:

Fiskos masasına yerleştirdiğimiz laptopumuzun fanında ısttığımız su böreğini, 1 litre ayranla mideye indiriyoruz. İkinci fiskos masasına serdeğimiz mukawwamızı her bir elimize aldığımız makaslarla parça pinçik edip makaslarla birlikte çöpe atıyoruz.

İkinci Adım:

Nasyonal Sösyalisd Parti ambleminin ortâsından sözde gamalı haç denilen, eski türk göçebe kültüründe sivas-tika denilen saçmalığı Fotokşok’taki CUT fonksüyönünü kullarak söküp alıyoruz:

Üçüncü Adım:

Yukarıda hazırladığımız kalıbı muhafaza ediyoruz. Daha sonra Gümüşhanespor'un amblemindeki Anadolu Su Tavuğu olarak da bilinen ama bilimsel literatüre gartal olarak geçmiş hayvanı, gene CUT fonksüyönüyle söküp alıyoruz.

Dördüncü Adım:

Gümüşhane ambleminde söktüğümüz kartalı, fiskos masasında soğumaya bıraktığımız taslağa itinayla yerleştiriyoruz. Yalnız, kartalı tam ortaya oturtturamayıp sağa doğru hafif kaykık koymamız, orjinal amblem tadını yakalamamıza yardımcı olacaktır. İşte dördüncü adım sonunda neredeyse hazır, kulak memesi kıwamına gelmiş amblemimiz:

Beşinci ve Son Adım:

Artık ufak dekorasyon işlemleriyle amblemimizi son haline getirebiliriz. Bunun için bayrağımızın altına çektiğimiz kırmızı şeride partinin ismini büyük harflerle ve Verdana fontuyla 23 puntoda yazıyoruz. "Partisi" kelimesi, gene bu neredeyse mükemmel dizaynın ufak bir kusuru olarak hafif alta gelecek şekilde az da küçük olarak oturtulacaktır, unutmayınız. İşte, altta bizim Fotoşok teknolojisini kullanarak yaptığımız logo ve partinin ofisiyel tabir edilen logosu yan yana. Gerçekten, ben yaptım diye söylemiyorum ama gerçekten inanılmaz süper manyak harika mükemmel ve ekstraordineri olmamış mı bro?

Üstte oricinal logo - Altta Fotoşok antremanıylan yapılmış logo

Eveeet, teknolojide bir çığır daha açtık, artık yazıyı bağlayalım. Burada düşülmesi gereken çok önemli bir not var. Açık söyleyelim; Orhan Pamukoğlu’nun kendisi ve partisiyle Nazi insanlar arasında herhangi bir bağ kurmanın imkansız ve mantık dışı olması. Ben parti programını bizzat okudum ve bir çok münazarada dinledim paşayı. Hayatımda gördüğüm en hümanist, savaş karşıtı, liberteryan sosyalist hatta ve hatta anarko-sendikalist diyebileceğimiz, şakacı mizacı ve yüzünden eksik etmediği o nüktedan gülümseyişi sayesinde de hedonist bile diyebileceğimiz, dünya tatlısı bir insan paşamız. Siyaset ve ekonomi alanında 3, yönetim ve liderlik dallarında da 4 adet doktorası olan HEPAR başkanı, ülkemizi çağdaş uygarlık seviyesine dört başı mahmur bir kısrak gibi koşturacak yegane liderdir. Nihat Doğan da onun veliahtı mıdır? İşte bu sorunun cevabını gelecek nesiller, bizim onlara tuttuğumuz teknolojü fenerinin ışığında arayacaklar...

7 yorum:

memedabi dedi ki...

hitler çok ileri görüşlüymüş

Balta dedi ki...

Su böreği yerine kürt böreğiylen de yapılabilir mi fotoşok?

garagusak gaykayci dedi ki...

abi ne bicim konusuosun kurt falan. laflarimiza dikkat edelim...

memedabi dedi ki...

garagusak arkadaşım dediğin anlaşılmıyor

GurbetçiTürk dedi ki...

Siteniz çok güzel. Sayenizde vatanı takip edebiliyorum. Emeğe saygı!

HEPAR güzel bir isim. Eskiden Depar diye sepettopu programı vardı.

Adsız dedi ki...

şimdi bu yorumun nerden yapıldığını anlayabiliyon mu sen?

Adsız dedi ki...

proc ne:)